Alla inlägg den 1 december 2011

Av Emma - 1 december 2011 21:44

satt o läste igenom min gamla blogg nu... Hittade bla ett inlägg som måste finnas på denna blogg oxå....


 Älskade underbara saknade FARMOR...

 

Skit vecka... Blää...

Ja denna vecka kan ta sig i röven... Först Bruce, sen igår farmor  VILA I FRID mina älskade fina Änglar, nu kan man se upp i himlen med ett leende... Farmor du sitter i din fars knä o myser efter all saknad.. Så som vi, alla dina barn o barnbarn kommer göra när de e våran tid o lämna jorde livet. Nu slipper du lida mer, nu har du de bra, men vi saknar dig... O jag kan säga med hela mitt hjärta att jag längtar till den dagen kommer, när jag kan sitta i ditt knä igen. men jag ska göra som du vill, leva mitt liv så som ja vill leva de o ta hand om min familj... Har så många fina minnen med dig, när ja rymde hemifrån, då rymde jag till dig, när man kom till dig efter skolan o de fanns nybakade bullar o mjölk fram dukat på bordet, när jag o pierre bodde hos er, när vi var på öland, när vi satt ute på altanen o lyssnade på åskan o regnet, när du berättade för far att ja rökte... Du va alltid så mån om alla oss, när du bakade, gjorde sylt o saft så gjorde du så vi skulle få.. du tänkte alltid på oss... Ja farmor, du har varit den bästa o underbaraste hustrun, mamman o farmorn man kan tänka sig.. Du har haft kämpiga år nu, o du e värd denna vila, jag vill så gärna säga att du skulle stannat hos oss några år till. men du mådde inte bra, de va så skönt o se dig igår, så fridfull, utan smärta... Jag älskar dig farmor, kommer alltid o göra, kommer alltid att minnas dig o våra underbara minnen... De e du som har gjort mig till den jag är idag, o jag kan säga att du har gjort ett bra jobb. Med mig o dina barn o barnbarn. O med farfar., du hade världens bästa make, vet att du sitter troget o väntar på han, men du vill att han ska stanna kvar hos oss ett tag till... Kan bara säga att du är den finaste o vackraste där uppe... Vi ses snart, farmor.. Älskar dig...

  
Av Emma - 1 december 2011 20:16

Gud så underbart.. Imon ska vi bara ha massa massa familjemys, på lördag ska ja jobba en liten sväng.. sen bär de av till Doddo o Adam.. Äntligen... Som ja har längtat... :)


Ikväll är de bara massa mys.. LillKillen o jag lyssnade på massa musik innan, o dansade o sjöng.. en super myskväll alltså, som bara Jag o LillKillen kan <3 nu sitter jag med ljus o bra tvprogram.. sista kvällen som min Käraste jobbar denna vecka... skööööönt...


Ne, nu ska ja ta o lyfta upp den lilla svarta gnölfian i mitt knä o mysa... <3



LoveMeOrHateMe

Ovido - Quiz & Flashcards